۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳

امام جمعه ارشق:

تجاوز و جنایت عنصر جدانشدنی استکبار جهانی است

تجاوز و جنایت عنصر جدانشدنی استکبار جهانی است

ارشق- امام جمعه منطقه مرزی ارشق گفت: تجاوز و جنایت عنصر و صفت جدانشدنی از استکبار جهانی است و همواره با این صفات مذموم به دنیا تاخته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جوادباقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته منطقه ارشق با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار کرد: شخصیت علمی امام صادق و نقش تأثیرگذار ایشان در ترویج مکتب اهل بیت (ع) و نظام مند کردن فقه شیعه بسیار مهم و اساسی است.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع جانانه مردم ایران در مقابل رژیم بعث عراق که با حمایت پنجاه کشور بیگانه به خاک نظام نوپای جمهوری اسلامی هجوم و تجاوز کرده بود، ستودنی است.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق ادامه داد: جنگ تحمیلی باعث شد تا ما برای دفاع از کشور و ضرورت آمادگی در مقابل دشمنان مهیا بشویم و مرد روزهای سخت باشیم.

حجت الاسلام باقری اروی با بیان اینکه تجاوز و جنایت عنصر و صفت جدانشدنی از استکبار جهانی است، گفت: آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به منافع سلطه طلبانه خود کشورهای دیگر را بر علیه مخالفان خود وارد جنگ می‌کنند و جنگ نیابتی راه می‌اندازند تا بتوانند چند روزی بیشتر بر دنیا حکومت کنند، غافل از اینکه خاصیت دنیا کوتاهی و گذشتن است و یک روزی حکومت این ظالمان نیز به پایان خواهد رسید.

وی جنایت جدید رژیم صهیونیستی با استفاده از فناوری‌های ارتباطی و انفجار دستگاه‌های پیام رسان در لبنان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمع زیادی از مردم بی گناه شد را نشانه اوج سنگدلی صهیونیست‌ها دانست و تصریح کرد: به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه کوچه و بازار که در منطقه جنگی و عملیات نظامی حضور ندارند، نشانه وقاحت و ناجوانمردی است.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق با تأکید اینکه رژیم صهیونیستی قصدی برای پایان جنگ در غزه ندارد و با ظاهر انسان دوستانه می‌خواهد آتش بس ظاهری برای اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در غزه ایجاد کند، گفت: اسرائیل این بار در شمال سرزمین‌های اشغالی و در جنوب لبنان جنایت می‌کند که به زودی با ضربات سنگین جبهه مقاومت از مرزهای شمالی و جنوبی خود رو به نابودی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه کار معلمان تربیت جان و دل دانش آموز است، افزود: تا در امر تربیت موفق نشویم تعلیم و آموزش ما نیز اثر لازم را نخواهد داشت.

امام جمعه منطقه مرزی ارشق همچنین از برپایی جشن عاطفه‌ها برای تأمین نیازهای دانش آموزان کم بضاعت و کم برخوردار به عنوان یک سنت حسنه در امر انفاق و همدلی با همنوعان خبر داد و از مردم خواست؛ کمک‌های خود را برای یاری رساندن به دانش آموزان در ابتدای سال جدید تحصیلی به محل‌های مشخص شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برسانند.

کد خبر 6230994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha